Fysio Bruggeman Dry NeedlingDry Needling bij Fysio Bruggeman

Dry needling, voor wie?

Twee therapeuten van Fysio Bruggeman zijn opgeleid in deze behandeling. Dit is een behandeltechniek waarbij spierknopen met zeer dunne naaldjes worden aangeprikt. Het doel is spieren langdurig te ontspannen, waardoor lokale drukpijn en vaak ook ‘pijn op afstand’ verdwijnen of verminderen.

Heeft u acute (pijn)klachten door het maken van een verkeerde beweging of een ongeluk? Heeft u chronische (pijn)klachten door een langdurig verkeerde houding? Heeft u (pijn)klachten door overbelasting van arm, schouder of nek bij computergebruik? Dan kan dry needling uitkomst bieden.

Dry needling is niet voor de behandeling van alle klachten geschikt. De therapeuten van Fysio Bruggeman kunnen beoordelen of het toegevoegde waarde voor u heeft. Klachten waarbij deze behandeling verlichting kan bieden:

• pijn en stijfheid, lokaal in een spier en ‘op afstand’
  • verminderde kracht in spier of spieren zonder neurogeen letsel
  • acute klachten, bijvoorbeeld door een verkeerde beweging (vertillen) of een ongeval of sportletsel
  • chronische klachten, bijvoorbeeld door een langdurig verkeerde houding en/of RSI/KANS
  • klachten na langdurig niet-bewegen, bijvoorbeeld vanwege gips, een brace of sling
  • sportgerelateerde klachten door overbelasting
  • krampverschijnselen in spieren

Optimaal

Dry needling kan als zelfstandige therapie of in combinatie met (sport)fysiotherapie en manuele therapie worden toegepast. Welke behandeling voor u optimaal is, stellen we na onderzoek in samenspraak met u vast.

Direct contact met een van onze
fysiotherapie medewerkers?

Enjoy this blog? Please spread the word :)