Klachtenprocedure
U mag er natuurlijk van uitgaan dat de fysiotherapeuten van Fysiotherapiepraktijk Bruggeman hun vak zo optimaal mogelijk uitoefenen. Heeft u onverhoopt toch klachten over de behandeling of de manier waarop uw fysiotherapeut met u omgaat, dan is het goed om dat kenbaar te maken.
Eerst in gesprek met uw fysiotherapeut
Het is de moeite waard om een gesprek aan te gaan met uw fysiotherapeut of contact op te nemen met de praktijk waar uw fysiotherapeut werkt.
Voor advies of bijstand over de aanpak van het gesprek kunt u terecht bij een patiëntenorganisatie als Zorgbelang.
Waar kunt u terecht met uw klacht?
Levert een gesprek met uw fysiotherapeut niet het gewenste resultaat op, dan kunt u bij drie instanties met uw klacht terecht:
• De Klachtencommissie
• De Commissie van Toezicht
• Het Regionaal Tuchtcollege
Welke instantie u kiest, is afhankelijk van het doel dat u wilt bereiken. De bevoegdheid om maatregelen te nemen verschilt namelijk per commissie.
Wat wilt u bereiken met uw klacht?
Gaat het u er vooral om erkenning te krijgen voor uw klacht? In dat geval kunt u, terecht bij de Klachtencommissie.